Idén nyáron Karunk dékánja, Dr. Molnár Csaba ünnepélyes keretek között aláírta a kettős diploma szerződést a tajvani Feng Chia egyetem (FCU) vezetőségével. A megállapodás értelmében a két partner intézmény hallgatói – otthoni tanulmányaik elvégzése után – két félév áthallgatást követően a másik kar mester fokú diplomáját is meg tudják szerezni. A tajvani egyetem képzése IEET akkreditált, így az ott szerzett diplomát a Washington Accord országaiban (többek között Ázsia nagy részén, és az USA-ban) is elfogadják.
A két kar vezetője megállapodott abban is, hogy az együttműködést – a kettős diploma programon túl – több más formában (oktatócsere, közös workshopok, kutatási programok, közös publikációk, stb.) is igyekeznek elősegíteni.
Ennek egyik első lépéseként az aláírást megelőző héten négy BME-s építész hallgató, valamint karunk egy oktatója, mint szervező vett részt egy szakmai workshopon az FCU taichungi kampuszán. A diákok egy fél évvel korábbi, a BME, az FCU, illetve a bécsi Angewandte által közösen szervezett bécsi workshopon elért eredményük alapján vehettek részt a tajvani programon, kari és egyéb pályázati támogatással. A tajvani szakmai program témája Digital Fabrication, azaz olyan építészeti alkotási folyamat, ahol a tervezés minden fázisa, valamint az építmény szerkezeti elemeinek legyártása is parametrizált algoritmusok szerint, teljes mértékben digitálisan történik. A magyar és kínai hallgatók a pavilon egyedi formájú elemeit Rhino illetve Grasshopper programok segítségével tervezték meg, és készítették elő CNC vágásra, a csomóponti csatlakozásokat 3D-nyomtatott modelleken ellenőrizték, az elemek végső formára vágását pedig programozott robotkar segítségével végezték. Az idő rövidsége ellenére a BME-s diákok mindegyik munkafázist ki tudták próbálni, és a workshop végén kézzel fogható eredmény is született.
A program része volt egy szakmai kirándulás is, ahol a diákok Tadao Ando, Toyo Ito, I. M. Pei, Norihiko Dan valamint több helyi építész megépült vagy éppen kivitelezés alatt álló ikonikus épületét látogatták meg, a kínai diákok segítségével pedig betekintést nyertek az ottani hallgatói életbe.