Alakítsuk együtt a jövőt! – ÉPK2020 stratégiai tervezés II. ütem

„A Jövő Építészkara – ÉPK 2020” stratégiai tervezési munkafolyamatban a Kari Tanács 2018. október 31-i ülésén döntött a BME Építészmérnöki Kar missziójáról és a stratégia elveiről.
Tovább a ez elfogadott Stratégiai tervre.

Ennek a munkafolyamatnak a második szakaszában a stratégia alapján meghatározott hat kiemelt tématerület (Értékeink, Alkotás/Oktatás/Kutatás, Szervezet, Gazdaság, Teljesítménymérés, Oktatásmódszertan) kidolgozása történt meg.
Erre a feladatra oktatókból és diákokból álló munkacsoportok alakultak (MCS). A hat kiemelt témában a munkacsoportok 2018. december 17-én kezdték meg a közös munkát, amelyről 2019. január 24-én számoltak be először egymásnak, a tanszékvezetőknek és a szakbizottságok külső tagjainak, majd az itt kapott visszajelzéseket beépítve 2019. február 20-án adták le témánként az előterjesztés-tervezeteiket.
A kari vezetés a munkacsoportok által kidolgozott előterjesztés-tervezeteket elemezve, az azokban megjelenő átfedéseket is vizsgálva alakította ki azt a döntési javaslatcsomagot, amelyet az egyeztetési és véleményezési fórumok után az esetleges módosításokat beépítve, a március 27-i Kari Tanács ülés elé kíván terjeszteni.

Építészmérnöki Kar összes munkatársa számára 2019. március 21-én, 14:00 órakor Kari Oktatói Fórumot rendezünk a K210-es teremben.

Döntési javaslatok:

# 1 döntési javaslat / Kari szervezet

#1 / A A Kar őrizze meg az hagyományos értékeinek megfelelő jelenlegi, tanszékekre épülő munkaszervezési modelljét. A TSZ-ek őrizzék meg O, K/A, P/P, E, HE, FK szerepüket és felelősségüket. A TSZ-ek – a működtetés és közös ügyek képviselete mellett – a kari közös kapacitás fejlesztéséhez előre egyeztetett kötelező módon járulnak hozzá. Emellett a Kar a tanszékek aktív részvételével hozzon létre egy új, integrált szervezeti egységet TUDÁSKÖZPONT néven (munkacím), amely növelni tudja a külső (makro) körülményekhez történő alkalmazkodási esélyeket, a hatékony, ütőképes K/A P/P kapacitások kialakulását, a külső felteleknek is megfelelő fizetések és körülmények kialakulásának lehetőségét. A TUDÁSKÖZPONT egy eredményorientált menedzsmenttel és adminisztrációs háttérrel rendelkező, részben tanszéki alkotói/kutatói kapacitásokkal működő szervezeti egység, a tanszékek közötti K/A, P/P megvalósítására szolgál.

vagy

#1/ B A Kar nagyobb létszámú (átlag 20-25 fős) TSZ-eket (multidiszciplináris szervezeti egységeket) alakítson ki. Ezen TSZ-i kereteken belül kialakításra kerülhetnek kisebb csoportok (diszciplinára vagy professzúra köré szerveződve). A TSZ-ek erős szerepet és felelősséget kapnak az önálló O, K/A, P/P, E, HE, FK menedzselésében. A Karnak szabályozói szerepe megmaradása mellett a menedzselésben, a szervezésben kisebb szerepe lesz, így a tanszékek gazdasági felelőssége jelentősen erősödik.

# 2 döntési javaslat / Kiválóság

#2 / A Kar és a doktori iskolák közösen dolgozzák ki a képzéshez illeszkedő tématerületenkénti kiválósági program (csoport) működési elvét és megvalósíthatóságának részleteit.

# 3, #4 döntési javaslatok / Kari egyensúlyos teherviselés

# 3 / A Kar olyan jövőbeli tantervváltozatot fogadjon el, amely láthatóan növelni tudja a Kar teljesítményét, szakmai szempontokra épül, de előreláthatóan a bevételek/kiadások a célokat szolgálják és egyensúlyban vannak.
#4 / Kari felelősség az egyes szervezeti egységek kapacitásainak, kompetenciáinak megállapítása, ezek változását követő, hatékonyságot és fejlődést elősegítő és indukáló elosztási folyamat kialakítása, teljesülésének monitorozása, ellenőrzése és a beavatkozások megtétele. A tanszékek felelőssége a saját kereteiken belül a fenntartható működésre való törekvés.

# 5, #6 döntési javaslatok / Oktatói teljesítmény, hallgatói kimenet

# 5 / A Kar felkéri a MCS-ot, hogy dolgozza ki az egyes munkatársi életpályamodellek – alkotó/kutató; oktató/tanár; pályázat/projekt szerző/menedzselő/elvégző – mérőszámait, és vonjon be külső szakmai auditort annak érdekében, hogy a mérési folyamatot a Kar be tudja indítani 2019-ben.
# 6 / A kar felkér egy MCS-ot a hallgatói kimenet mérés és a kari alumni kapcsolatokat gondozó folyamat kidolgozására annak érdekében, hogy a folyamatot a Kar be tudja indítani 2019-ben.

# 7 – # 12 döntési javaslatok / Oktatásmódszertani döntési javaslatok

# 7 / A Kar úgy dönt, hogy a bevezetésre kerülő tanterv egyik alapelve/eleme a 24 kontaktóra / 30 kredit.
# 8 / Az oktatás korszerűsítésének a tananyagfejlesztés az egyik kulcsa. A Kar a tananyag fejlesztésére ösztönző/kötelező pályázati rendszert dolgoz ki, amelyet a Jövő Alap révén támogat.
# 9/ A Kar úgy dönt, hogy a kapacitás/kompetencia tervezése során (oktatásmódszertani szempontból is) elkülönít (1) az alapvetően az OSZT képzés mintatanterv szerinti 1-3 évében megjelenő tárgyakat, amelyek a közös alaptudás megszerzésére irányulnak (felzárkóztatás és tehetséggondozás) és (2) az alapvetően az OSZT képzés mintatanterv szerinti 4-5 évében megjelenő tárgyakat, amelyeknél, a hallgatók érdeklődésüknek megfelelően választott összetett feladatokon dolgoznak.
#10 A Kar úgy dönt, hogy a tantervfejlesztés és a kapacitás/kompetencia tervezése során a graduális képzések önálló arculatát (l. stratégia: OSZTATLAN képzés: sokszínű, kiegyensúlyozott építészmérnök képzés; BSc képzés: orientáló, alapozó, gyakorlati ismeretekre fókuszáló képzés; MSc képzés: az alkotó, kutató, kísérletező) oktatásmódszertani szempontból is szem előtt tartja.
# 11/ A Kar úgy dönt, hogy bevezeti a digitális oktatást (a képzés kézműves hagyományainak megőrzése mellett és azzal egyensúlyban), a hallgatók informatikai képzésének széleskörű fejlesztését a Karon megjelenő minden szakterületen belül, és megteremti az ennek alapjául szolgáló szükséges tárgyi és személyi feltételeket.
# 12 / A Kar úgy dönt, hogy a megújulást segítő, intenzív, gyakorlatorientált pedagógiai továbbképzést indít az oktatók számára és ennek a Jövő Alapon belül megteremti szervezeti/szervezési hátterét!

Budapest. 2019.03.12.

A teljes tervezet:

Aktuális

2024.05.21-ig mindenki rendelkezhet adója 1%-nak felajánlásával.A felajánlással a BME Építészmérnöki Kar Alapítványát is támogathatjátok.Az alapítvány célja, hogy támogassa a hazai korszerű építészmérnök képzést, hozzájáruljon a BME Építészmérnök Kar anyagi, tárgyi, technikai, infrastrukturális feltételeinek megőrzéséhez, fejlesztéséhez, hatékonyabbá tételéhez.A Hazai Korszerű Építészmérnök Képzésért AlapítványAdószám: 18068801-1-43 ... See MoreSee Less
View on Facebook
The Bratislava Summit 2024„Start with Children” című nemzetközi konferencia! Téma: Hogyan építsünk városokat a jövő generációi számára?Időpont: Május 28-29. Helyszín: Pozsony - Old Market HallA konferencia célja felhívni a figyelmet a jövő nemzedékeire fókuszáló várostervezésre. Ezen az oldalon keresztül érhetők el a jegyek 👇startwithchildren.com/#tickets//The Bratislava Summit 2024: Start with Children The Bratislava Summit 2024: Start with Children is a two-day conference dedicated to child-friendly urban planning organised by the Metropolitan Institute of Bratislava and the City of Bratislava. A city that puts the demands of the market ahead of the needs of children results in streets that lack safety, greenery and are less liveable. But designing a liveable city means focusing on children. Because a city that works for children, works for everyone. A child-friendly city is is safe, healthy and green. It benefits all residents, attracts future generations and is better equipped to tackle challenges such as security, demographics and climate change.Come to discuss how to design a better future for your city at the Start with Children Summit conference on 28–29 May 2024 in Bratislava, Slovakia. 🎟️ Buy tickets for The Bratislava Summit 2024: Start with Children here: startwithchildren.com/#tickets ... See MoreSee Less
View on Facebook
CÉH Alapítvány – 2024 Nyári Egyetem ▪️A szakmai workshop kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy bővítsétek, illetve elmélyítsétek tudásotokat az építőipari digitalizáció és fenntarthatóság témakörében, illetve elsajátítsák a munka világában hasznos készségeket.▪️Az építőipar óriási változáson megy át, ez ad aktualitást ennek a programnak. ⏳Az esemény időpontja: 2024. augusztus 26 – 30.🏛Helyszín: Budapest és környékeA pályázat feltöltési oldala itt érhető el.👇bit.ly/3U8F8aMTovábbi információkért látogassatok el az alábbi oldalra.👇www.ceh.hu/hu/alapitvany ... See MoreSee Less
View on Facebook

Támogatás

Támogassa a műegyetemi építészképzést a kari alapítványon keresztül.