1. /
  2. Rehabilitációs környezettervező szakirányú továbbképzés
Rehabilitációs környezettervező szakirányú továbbképzés

A képzés koordinátora: Lakóépülettervezési Tanszék
Képesítés megnevezése: Rehabilitációs szakmérnök
Legközelebbi indítás: –
Jelentkezési határidő: –
A képzés időtartama: 4 félév, melyből az első 2 félév abszolválása a BME GTK által szervezett Foglalkoztatási Rehabilitációs Humán és Műszaki Szaktanácsadó továbbképzés elvégzésével történik
Intenzitás, tanórák/foglalkozások ideje: levelező képzés, 3 hetente 3 nap
A képzés nyelve: magyar
A képzés költsége: 250.000 Ft/félév
Kapcsolattartó: BME Építészmérnöki Kar Lakóépülettervezési Tanszék
E-mail: info@lako.bme.hu
Telefon: +36 1-463-1312
További információ

Rövid ismertető: 

A rehabilitációs környezettervező szakmérnök-képzést Zöld András indította el és építette ki a BME Építészmérnöki Karán. A kétéves képzés menete Zöld András nyugdíjba vonulása után megváltozott: a képzést a BME két kara, az Építészmérnöki Kar és a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar közösen végzi oly módon, hogy a képzés első évének felelőse a BME GTK Ergonómia és Pszichológia Tanszéke, míg a második év (és egyben az egész képzés) felelőse a BME Építészmérnöki Kar Lakóépülettervezési Tanszéke.

A cél olyan szakemberek képzése, akik fogyatékos személyek és idős emberek lehetőség szerinti önálló életvitelének, tanulásának, munkavállalásának feltételeit biztosító akadálymentes épített és technikai környezet, használati tárgyak és gyógyászati segédeszközök tervezéséhez, kivitelezéséhez, a meglévő környezet akadálymentesítéséhez, az előzőekkel összefüggő szakhatósági tevékenységhez és az ellátó intézményhálózat működtetéséhez szükséges orvostudományi, pszichológiai, ergonómiai, szabályozási és műszaki ismeretekkel rendelkeznek.

A szakirányú továbbképzést sikerrel elvégző személy az építészeti és terméktervezés, kivitelezés-gyártás, a támogató szolgálatok és az egészségügyi intézmények területein dolgozva képes

  • a fogyatékos személyek önálló és biztonságos életvitelét akadályozó körülmények feltárására, felmérések elvégzésére és dokumentálására,
  • kellően tájékozott ahhoz, hogy az orvos, a terapeuta szakvéleményét értelmezze, és ennek függvényében hozzon az épített és a tárgyi környezet alakítására vonatkozó döntéseket,
  • konzulensként, társtervezőként akadálymentesítési tervek készítésében tud közreműködni, illetve amennyiben alapképzettségének és gyakorlati idejének megfelelően tervezési jogosultsággal is bír, akkor önállóan készít az akadálymentesség követelményeinek megfelelő terveket, részt vesz a kivitelezés monitorozásában,
  • egészségügyi intézményekben és támogató szolgálatoknál üzemeltetési – fenntartási és menedzselési feladatokat tud ellátni.

A tananyag egységei (moduljai), azok célja, tartalma, terjedelme:

Orvosi – egészségügyi modul (kreditértéke 45-55)
Anatómia 1, Anatómia 2, Magatartástudomány, Gyógyászati segédeszközök, Népegészségügy, Környezettanulmányok c. tárgyak

Jogi és igazgatási modul (kreditértéke 5-10)
A modul tartalma a fogyatékosügy, az építésügy és a segédeszköz biztosítás kérdéseire vonatkozó hazai és uniós szabályozás.

Műszaki ismeretek modul (kreditértéke 50-60)
Ergonómia, Pszichológia, Épületszerkezetek, Épületgépészet, Akadálymentes épületek, Akadálymentes város, Akadálymentesítés, Környezettanulmányok c. tárgyak

Diplomamunka
A diplomamunka elkészítésével a szigorló hallgatónak bizonyítania kell, hogy önállóan, alkotó módon, az egészségügyi, ergonómiai, pszichológiai és műszaki követelmények komplex értékelésével képes megoldani egy kijelölt, valós rehabilitációs mérnöki feladatot. A diplomamunka a szakképzettségnek megfelelő alkotó jellegű kutatási vagy kutatás-fejlesztési feladat, amely a hallgató tanulmányaira támaszkodva, kiegészítő szakmai irodalom tanulmányozásával, kritikai értékelésével és feldolgozásával, témavezető vagy konzulens irányításával a tantervben meghatározott idő alatt elvégezhető. A diplomamunka igazolja azt, hogy a hallgató képes a problémafelvetés, kísérlettervezés, gyakorlati munka kivitelezésére, az eredmények értékelésére és az elvégzett munka eredményeinek szakszerű dokumentálására és következtetések levonására.

Aktuális

✨ Kedves frissen felvételt nyert Hallgatóink! ✨Reméljük, mindenkinek teljesült a vágya, hogy építészhallagtó legyen a BME Építészmérnöki Karon. 🙌 Gratulálunk a sikeres felvételihez 👏 Nagy szeretettel köszöntünk Benneteket! 🎉 Ősszel találkozunk! 🤗Addig is pihenésben gazdag nyarat kívánunk Nektek. 🏖 📸: Pexels, Helena Lopes ... See MoreSee Less
View on Facebook
Idén július 15-17-e között rendeztük meg az első "Építész leszek - Nyári tábort”A tábor keretében előadásokkal, helyszíni bejárásokkal, vezetett városi sétákkal, interaktív és képességfejlesztési feladatokkal, valamint az egyetemi élet mibenlétével ismertettük meg a résztvevő 42 középiskolás diákot. A KépKocka - Építész Média Kör jóvoltából a táborban uralkodó hangulatból kaphattok egy kis ízelítőt. Köszönjük az aktív részvételt a középiskolás diákoknak! 🙌 🤗 A teljes beszámoló elérhető a honlapon 👇epitesz.bme.hu/portfolio/beszamolo-az-epitesz-leszek-nyari-taborrol/📸: KépKocka - Építész Média KörExploratív - BMEBME Rajzi és Formaismereti TanszékBME TTK Fizikai Intézet ... See MoreSee Less
View on Facebook
„Amit itt tanulnak, azok nem egyszerűen szakmák, hanem hivatások." mondta Rubik Ernő, a BME Építészmérnöki Karának egykori hallgatója, a Rubik-kocka feltalálója. Az alábbi linken 👇 elérhető a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem - BME interjúja, amiből kiderül, mi mást mondott és válaszolt még a legendás feltaláló egyetemről és dizájnról! epitesz.bme.hu/portfolio/rubik-erno-amit-itt-tanulnak-azok-nem-egyszeruen-szakmak-hanem-hivatasok/ ... See MoreSee Less
View on Facebook

Támogatás

Támogassa a műegyetemi építészképzést a kari alapítványon keresztül.