2015. december 3-6. között a Kansas State University 15 negyedéves diákja, valamint professzoruk, Dr. Magyar Péter, egy szakmai műhelymunka keretében voltak a Rajzi és Formaismereti Tanszék vendégei. Az angol nyelven megrendezett programhoz a BME építészhallgatói közül tízen csatlakoztak (vegyesen magyar és nemzetközi halgatók).
2015. december 3-6. között a Kansas State University15 negyedéves diákja, valamint professzoruk, Dr. Magyar Péter, egy szakmai műhelymunka keretében voltak a Rajzi és Formaismereti Tanszék vendégei. Az angol nyelven megrendezett programhoz a BME építészhallgatói közül tízen csatlakoztak (vegyesen magyar és nemzetközi halgatók).
A rendezvény szakmai részét egy kétnapos workshop képezte. Csütörtökön a résztvevők különböző építészeti ábrázolási technikákkal ismerkedhettek meg előadásokon és gyakorlatokon keresztül. Délelőtt három rövidebb előadással indult a program: Dr. Balogh Balázs a természeti, ill. emberalkotta, hétkönapi életben megjelenő formák építészetben való alkalmazását mutatta be, hallgatói anyagok segítségével. Dr. Nemes Gábor az építészeti ábrázolásban elképzelhető számos szabadkézi technikát ismertetett meg a diákokkal ismert művészek, ill. az ő munkáikkal párhuzamba állított tanszéki hallgatói rajzok segítségével. Dr. Magyar Péter, az általa kifejlesztett ábrázolási módszerről tartott előadást, ami ‘térnyomatok’ ill. ‘tértöredékek’ formájában mutatja be egy épület téri relációt, a tér és nem-tér közötti kapcsolatokat.
A program délután Dr. James Dougherty előadásával és akvarellezési gyakorlatával folytatódott. Egy rendkívül látványos és informatív prezentáció után a hallgatók maguk is kipróbálhatták, miként lehet egy személytelen gépi látványrajzból az akvarell technika segítségével gyors, emberközeli, szerethető és személyes látványtervet készíteni.
Másnap a hallgatók a megismert technikák segítségével maguk készítettek rajzokat a Központi épület belső tereiben, amiből délután a Rajzi Galériában rögtönzött kiállítás is nyílt.
A hétvége épületlátogatásokkal és kulturális programokkal telt, amibe a mi diákjaink is aktívan bekapcsolódtak.